Štúdia výskumného osemčlenného tímu zo siedmich krajín (DE, LV, SE, CZ, MX, UK) odpovedá na otázky, či existujúce detekčné nástroje, ktoré dokážu spoľahlivo rozlíšiť text písaným človekom a text generovaným umelou inteligenciou (UI). Výskum zahŕňa dvanásť voľne dostupných nástrojov a dva komerčné systémy (Turnitin a PlagiarismCheck), ktoré sú široko používané v akademickom prostredí.
Výskumný tím dospel k záveru, že skúmané detekčné nástroje nie sú presné ani spoľahlivé a majú sklon klasifikovať text ako text písaný človekom a nie text generovaný UI. Štúdia prináša niekoľko významných prínosov:
- sumarizuje aktuálne podobné vedecké a nevedecké snahy v tejto oblasti,
- predstavuje výsledok jedného z najkomplexnejších testov, ktoré sa doteraz uskutočnili na základe dôslednej metodológie výskumu, pôvodného súboru dokumentov a širokého pokrytia nástrojov
- diskutuje o dôsledkoch a nevýhodách používania detekčných nástrojov pre text generovaný UI v akademickom prostredí.
Zistenia štúdie silne naznačujú, že „jednoduché riešenie“ na detekciu textu generovaného UI neexistuje (a možno ani nemôže existovať). Preto navrhujú nezameriavať sa na detekčné stratégie, ale pedagógovia sa musia zameriavať na preventívne opatrenia a pokračovať v prehodnocovaní stratégií akademického hodnotenia, ktoré by sa malo zamerať skôr na proces rozvoja zručností študentov ako na finálny produkt (písomná práca).
Link na štúdiu: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/2306/2306.15666.pdf
Celá debata | RSS tejto debaty